Mijn filosofie

 
Mijn doel met grafisch ontwerpen is om mensen te betrekken en daarmee te activeren. Dat kan op sociaal maatschappelijk niveau maar ook door een complex theoretisch onderzoeksrapport voor vakmensen open te breken en te zorgen dat er bij een grotere groep mensen interesse wordt gewekt.
 
Communicatie kent vele talen: gesproken en geschreven woorden, maar ook lichaamstaal, muziek en beeldtaal. Beeldtaal of visuele taal kan hetzelfde verhaal extra kracht geven en vooral toegankelijker maken voor een groter of nieuw publiek. Of het uiteindelijk een boek, huisstijl, fietspad, affiche, tentoonstelling, communicatie rondom gebiedsontwikkeling of bewegwijzering wordt, ik wil een verhaal vertellen en geen losse woorden roepen. Dat begint allemaal met een ijzersterk en helder concept.
 
Aan het begin van een ontwerpvraagstuk stel ik me zo open mogelijk op. Ik luister en ik verdiep me in het onderwerp en laat me helemaal doordrenken zodat ik de materie goed in de vingers krijg. Hoe beter ik het onderwerp begrijp, des te sterker ik het visueel kan vertalen naar een onderscheidend ontwerp. Het ontwerpproces is het spel tussen opdrachtgever en de ontwerper. Een actieve rol van mij door een beeldende voorzet te geven kan de opdrachtgever op ideeën brengen zodat er een rijke gelaagdheid ontstaat in het eindresultaat. 
 
Mijn kracht is razendsnel associëren. Ik vind het heerlijk om te experimenteren met beeld. Ik hou van het ambacht, het materiaal en het onderzoeken van de technische mogelijkheden, het bezig zijn met mijn handen en kijken wat er ontstaat. Ik ben niet bang om iets te maken wat wringt, want juist onverwachte combinaties kunnen leiden tot iets wat er bovenuit stijgt. Mijn jacht naar de kleurcombinaties, typografie, texturen, vlakverdeling, materiaal, vouwwijze, verhoudingen, detaillering en mijn gedrevenheid voor het creëren van beeld vallen uiteindelijk ritmisch in elkaar en vormen een logisch verhaal. Het ontwerp wat de deur uitgaat kan ik altijd onderbouwen.
 
Als grafisch ondernemer werk ik zelfstandig maar nooit alleen. In 2008 ben ik mijn bedrijf gestart en heb een groot netwerk aan creatieve ondernemers opgebouwd. Versterking van het team of uitwisselen van kennis gaat beide kanten op. Zo sta ik sterk en niet onbelangrijk heb ik samen met iedereen met wie ik werk enorm veel plezier in het werk.
 
 
 
 
 
PDF CV