Off Grid studio
Studio voor visuele communicatie

 
Off Grid studio is dol op open vraagstukken. Samen met de opdrachtgever op pad en vooral van het pad, op zoek naar een sterke visuele vertaling van het communicatievraagstuk.
 
Grafisch ontwerpen is verdiepen in het onderwerp, onderzoeken, analyseren, experimenteren, verdwalen, ontdekken, verbanden leggen, nieuwe inzichten krijgen en met een uniek verhaal terugkomen. Dat verhaal kan in de vorm van een publicatie, campagne, visuele identiteit, oversized graphics op een fietspad, een verlaten muur van 20 meter hoog, lichtgewicht tassen, textieldessins, of een bold statement op een website.
 
Ga je mee Off Grid?
 
1. Inpakken
Samen bedenken we waar we naartoe gaan, wat de samenstelling van het team gaat worden, hoe lang het project gaat duren. De opdrachtgever heeft een belangrijke rol in het ontwerpproces. Off Grid studio stelt vragen, luistert en laat zich vervolgens helemaal doordrenken van het onderwerp.
 
2. Route
Met ruim 10 jaar ervaring weet Off Grid studio de interessante plekken te vinden en zet graag de route uit voor het communicatievraagstuk. Off Grid studio neemt graag een actieve rol in door – ook al is er nog geen content – een beeldende voorzet te geven. Dit kan de opdrachtgever op ideeën brengen zodat er een rijke gelaagdheid ontstaat in het eindresultaat.
 
3. Verdwalen
De kracht van Off Grid studio ligt in razendsnel associeren. Proberen, ontdekken, leren om daarmee te kunnen inspireren. Off Grid studio is niet bang om iets te maken wat wringt, want juist onverwachte combinaties kunnen leiden tot de weerspiegeling van de kern van het verhaal. Het werk van Off Grid studio is herkenbaar aan de grote gebaren zodat op detailniveau weer alles mogelijk is.
 
4. Bestemming
Door goede voorbereiding en in de breedte te onderzoeken staat het concept als een huis. Een goed basisontwerp geeft voedingsbodem voor alle communicatie-uitingen. Alle ontwerpen van Off Grid studio kunnen worden onderbouwd. Off Grid studio verteld een compleet visueel verhaal, die in verschillende communicatie middelen tot leven komt.
 
5. Nog een keer
Het effect van deze ontdekkingsreis is dat mensen letterlijk of figuurlijk worden geactiveerd.
Letterlijk door bijvoorbeeld mensen welkom te laten voelen, waardoor zij bereid zijn om zich in te zetten voor de wijk. Of figuurlijk door complex theoretische kennis voor professionals op een andere manier te verbeelden zodat er bij een grotere groep mensen interesse wordt gewekt.

 

PDF CV